דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחירי טיסות והתייר הישראלי 

מאת    [ 17/05/2009 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 2978 פעמים ]

מחיר טיסה הוא נושא המעסיק כל ישראלי החפץ לנפוש בחו"ל. הישראלי המבקש לאתר מחיר טיסה טוב לא מסתפק בערך הכלכלי של הכרטיס. מבחינתו נתון חשוב לא פחות הוא שהכרטיס יהיה זול יותר משל הנוסעים שלצדו. כלומר, הוא יסכים לשלם כל מחיר ובתנאי שלא יהיה גבוה יותר משל שכנו למושב.

אין להתפלא כי סוכנויות הנסיעות הווירטואליות המציעות מחירים שנתפסים כזולים מצליחות כל כך. אך מי שמכיר את רזי התמחור בטיסות לחו"ל, הוא גמיש ויש לו סבלנות, יוכל למצוא מחירי טיסה משתלמים גם ללא עזרתם של הסוכנים המדומים.

אז מה משפיע על מחירי טיסות?

לחברות התעופה מערכת משוכללת שיודעת לקבוע מחיר טיסה לכל מושב ומושב במטוס. מערכת ממוחשבת זו פועלת על פי כמה עקרונות שהראשון והחשוב בהם הוא כמובן הרצון למכור את כל כרטיסי הטיסה. בעצם המערכת תוכננה ליצור סיטואציה בה נפגשים האינטרסים של הנוסעים ושל חברת התעופה, ובלשון אחרת  Win & Win situation, מצב בו כל צד מרוויח.

מחירי טיסות משתלמים לכולם

מחשב חברת התעופה מעוניין לקבוע מחירי טיסה שיהיו רווחיים דים לחברה וכדאיים ללקוחותיה. לשם כך מקבלות חברות התעופה באמצעות המערכת תחזית של ביקושים לכרטיסים ליעדים השונים בהתאם לעונת השנה. לכך יש להוסיף משתנים כמידת התחרות על היעד, עלות הטיסה, מחיר הדלק, שער הדולר ועוד. התוצאה המשוקללת של חישובי המערכת היא מחירי טיסות שמשתלמים לנוסעים וגם רווחיים מספיק לחברת התעופה.

האם אפשר לחזות מחירי טיסות?

אמנם לא מדובר בזכייה בלוטו אך האפשרות לחזות מה יהיה מחיר טיסה ובעיקר מתי הכי משתלם לרכוש את הכרטיס קורצת לכל מי שרוצה לטוס. אי אפשר לחזות במדויק אך בהחלט ניתן להעריך מה יהיה מחיר טיסה ליעד מסוים על פי עקרונות אלה:

מחירי טיסה לפי עונת השנה - הביקוש לטיסות קשור קשר הדוק לעונה. לכל יעד על פני הגלובוס יש עונה בה התיירות פורחת ועונה רגועה.  ככל שהביקוש גבוה כך הסיכוי לירידת מחירי טיסה נמוך. לרוב היעדים יש שיא של ביקושים בעונת הקיץ, אך הדבר הפוך ביעדים שהאטרקציה שלהם היא חורפית, למשל, באתרי הסקי. כדאי לזכור כי עונת השנה בחצי הכדור הדרומי הפוכה לעונת השנה בחציו הצפוני.

מועדים וחגים משפיעים על מחירי טיסות - אירועים מיוחדים, חגים, פסטיבלים ואירועי ספורט שונים גורמים לגידול בביקוש וכתוצאה מכך לעלייה של מחירי טיסות ליעד. ברוב המקרים ניתן להיערך לכך מראש, ובטרם תחליטו על מועד לטיסה כדאי לבדוק מתי חלים חגים ביעד או צפוי בו אירוע המוני.

מחיר טיסה וכמות הכרטיסים שנמכרו - ככל שתקדימו לרכוש כרטיס כך יגדלו הסיכויים למצוא כרטיס משתלם. מי שימתין לרגע האחרון עלול למצוא את עצמו עם כרטיס היקר ביותר או ללא כרטיס כלל. אמנם יש סיכוי כי אם לא יימכרו כל הכרטיסים תוריד חברת התעופה את המחיר, אך הדבר הוא בגדר הימור ואינו מתאים למי שרוצה לתכנן את חופשתו כהלכה.

מחירי טיסה ומצב המשק - אפשר לומר במידה רבה של ודאות כי בעתות משבר במשק הביקוש לנופש בחו"ל קטן וכתוצאה מכך ירדו מחירי טיסות ליעדים השונים.  עם זאת, איש לא יודע כיצד יתפתח המשבר ומתי יסתיים, ויכול להיות שמחיר טיסה כפי שהוא נקוב היום הוא המשתלם ביותר. אם להערכתכם המחיר טוב יחסית, כדאי לקנות את הכרטיס ולא לחכות לירידה נוספת במחיר.

מחיר טיסה באינטרנט

הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר מחירי טיסות היא באמצעות אתר האינטרנט של חברת התעופה. בדקו מה הם מחירי טיסה ליעד במועדים שונים, הציצו במבצעים והירשמו לעדכונים השוטפים הנשלחים במייל, ותוכלו למצוא מחיר טיסה משתלם.

דניאל מרקס היא כותבת תוכן של אל על - חברת התעופה של ישראל. למידע נוסף אודות טיסות לחו"ל הכנסו לאתר אל על - טיסות לחו"ל עם אל על.
למידע אודות מחירי טיסות הכנסו לאתר אל על ספונטני.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב